Principalele caracteristici ale platformei de plată B2B

O plată Business-to-Business (B2B) - este orice tranzacție financiară care are loc între două organizații sau companii, nu tranzacții care implică o persoană.

Ce includ platformele moderne de plată B2B?

Ca regulă generală, tranzacțiile B2B implică termeni și condiții mai complexe decât o simplă plată în avans (transfer bancar, card online sau numerar), majoritatea tranzacțiilor B2B implicând un fel de extindere a creditului care necesită plata în 30, 60 sau 90 de zile fie înainte sau după livrarea bunurilor sau serviciilor, în funcție de tipul contractului. Și, deoarece aceste plăți nerealizate curg atât în interiorul, cât și în afara organizației dvs., contabilizarea cu exactitate a acestor schimburi în situațiile financiare ale companiei dvs. necesită efort suplimentar și, de obicei, necesită implicarea personalului dedicat și a software-ului specializat.

O platformă eficientă de plată B2B nu va fi doar o aplicație, ci un set de instrumente și software care poate efectua diverse tranzacții financiare legate de plăți, cum ar fi conturi de încasat (Creanțe comerciale), conturi de plătă (Datorii comerciale) sau sau gestionarea conturilor respective.

Soluțiile software avansate pot gestiona eficient atât primirea, verificarea și plata facturilor primite, cât și trimiterea automată de mementouri de plată prin e-mail către clienții dumneavoastră.

Cea mai importantă componentă a unei platforme moderne de plată este integrarea și centralizarea. Dacă diversele aplicații tale pot comunica cu ușurință nu numai între ele, ci și cu platformele comercianților, furnizorilor și clienților tăi, vei fi într-o poziție mult mai bună pentru a gestiona sănătatea financiară generală a companiei tale.

Iată care sunt caracteristicile de procesare a plăților B2B de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți cea mai bună platformă de plată B2B pentru afacerea dvs.

8 caracteristici de care trebuie să țineți cont atunci când căutați soluții de plată B2B

1. Diverse metode de plată B2B

Companiile de la care cumpărați și cărora le vindeți vor avea cerințe și așteptări diferite cu privire la modul în care fac schimb de fonduri cu afacerea dvs., de la transferuri bancare la plăți online cu cardul de credit și plăți instantanee și așa mai departe. O platformă eficientă vă va oferi posibilitatea de a găzdui o gamă largă de tipuri de plăți B2B, inclusiv, dar fără a se limita la:

În funcție de amploarea și direcția viitoare a afacerii dvs., este posibil să doriți să verificați și dacă software-ul ales de dvs. acceptă tranzacții internaționale și conversie valutară.

2. Fluxuri de lucru automate B2B

Prin automatizarea proceselor dvs. de colectare a creanțelor și a datoriilor, afacerea dvs. poate evita întârzierile inutile ale fluxului de lucru și poate menține plățile pe calea normală chiar și atunci când angajații dvs. sunt departe de birou. Automatizarea ajută, de asemenea, la reducerea șanselor de fraudă sau erori neintenționate care vă pot perturba tranzacțiile financiare și vă pot costa banii afacerii.

În plus, în funcție de capacitățile platformei, puteți reduce consumul general de hârtie prin colectarea datelor relevante prin integrarea software-ului sau prin scanarea documentelor primite folosind tehnologia de recunoaștere optică a caracterelor (Optical Character Recognition, OCR).

Pentru mai multe informații, consultați resursele noastre despre cum să automatizați gestionării creantelor comerciale și cum să automatizați contabilitatea datoriilor comerciale.

3. Caracteristici de raportare B2B

Auditurile sunt obligatorii. Indiferent dacă respectați standardele de raportare guvernamentale sau din industrie, fie că încercați doar să îmbunătățiți eficiența afacerii dvs., să aveți capabilități complete de urmărire și analiză este o necesitate pentru sistemele dvs. financiare.

Dacă este posibil, alegeți o soluție cu capabilități de analiză a creanțelor și a datoriilor care oferă rapoarte inovate nu numai cu valori generale, ci și cu capacitatea de a crea rapoarte personalizate concentrate pe orice alte detalii care pot ajuta la identificarea blocajelor sau la verificarea cele mai recente îmbunătățiri ale fluxului de lucru.

4. Reconciliere B2B în timp real

Pe lângă raportarea generală, veți avea nevoie de o platformă de plată B2B care se poate integra direct cu sistemul dvs. de contabilitate. Reconcilierea exactă a plăților primite și efectuate cu înregistrările contabile și în jurnal adecvate poate face diferența între înțelegerea corectă a stării dumneavoastră financiare și luarea unor decizii proaste care vă afectează fluxul de numerar.

Soluția potrivită vă va permite să gestionați aceste sarcini contabile de bază aproape în timp real sau le va permite factorilor de decizie să ia decizii mai inteligente atunci când vine vorba de viitorul financiar al organizației dumneavoastră.

Aflați mai multe: cum să automatizați aprobarea procedurii de reconciliere.

5. Instrumente de management al creditelor B2B

Dacă nu operați pe baza plății pe măsură, este posibil să oferiți linii de credit clienților dvs., permițându-le să finalizeze plata odată ce bunurile sau serviciile relevante au fost livrate. Dar determinarea sumei creditului acordat unui client individual poate fi o sarcină dificilă.

Alegeți o platformă de plată care le permite angajaților să urmărească cu ușurință istoricul plăților, tendințele de achiziție și scorul general de credit al fiecărui client.

6. Funcționalitate pentru portaluri B2B

Încorporarea funcțiilor de autoservire în procesele dvs. de plată nu numai că eliberează responsabilitățile de rutină din partea personalului dvs. intern. De asemenea, probabil că vor îmbunătăți satisfacția generală a furnizorilor și clienților dvs. Un portal orientat spre lumea exterioară, fie că este vorba de circulația facturilor electronice de plată sau de acceptare de plăți online, permite utilizatorilor externi să urmărească starea și să vizualizeze detaliile oricăror tranzacții în curs. Și pot accesa acele informații fără întârzierile necesare pentru a suna unul dintre angajații tăi sau a răspunde la un e-mail.

În plus, prin concentrarea eforturilor dvs. de colectare a creanțelor printr-un site de facturare electronică sau prin automatizarea procedurilor și eforturilor de colectare într-un portal care încurajează metodele digitale de plată, afacerea dvs. poate reduce întârzierile inutile asociate cu procedurile tradiționale.

7. Controlul accesului B2B bazat pe roluri

Când se fac plăți, frauda este întotdeauna o preocupare. Indiferent de soluția pe care o alegeți, veți avea nevoie de o soluție cu caracteristici de securitate puternice pentru a restricționa accesul la aceste sisteme de afaceri critice. În mod ideal, instrumentul ar trebui să ofere și funcții de validare automată și de referință încrucișată, cum ar fi potrivirea bidirecțională sau unidirecțională a creanțelor sau a datoriilor (conturi de plătit), care ajută la evitarea erorilor sau fraudei în plățile B2B.

Veți beneficia și de aplicații care pot limita utilizarea instrumentului. De exemplu, în contextul conturilor de plătit, nu ați dori ca același utilizator să poată crea noi furnizori în același timp și, ulterior, să aprobe plăți către aceiași furnizori.

8. Interfață de utilizator intuitivă

Angajații din domeniul financiar nu sunt întotdeauna cei mai cunoscuți în tehnologie din biroul tău. Deci, a avea o soluție de plată ușor de utilizat, pentru utilizatorii din interiorul și din afara companiei dvs., poate ajuta la evitarea durerilor de cap inutile și a relațiilor tensionate. În mod ideal, platforma va oferi plătitorilor și beneficiarilor acces la date despre tranzacții ușor de digerat. Și pentru personalul dvs. intern, ajustările salariale sau alte modificări ar trebui să fie ușor de făcut fără a fi nevoie de cunoștințe avansate de sistem sau de codare.

Alături de o platformă intuitivă, veți avea nevoie și de o soluție care să ofere suport continuu, permițând angajaților dvs. să contacteze experții cu orice întrebări sau nelămuriri.

e-Cont.md: o soluție pentru întocmirea și circulația facturilor B2B pentru plată și pentru automatizarea încasării creanțelor și contabilizarea conturilor de plătit.

Indiferent de afacerea dvs., indiferent de industria dvs., veți trimite și primi plăți B2B în mod regulat. Deci, de ce să nu facem cât mai ușor posibil gestionarea acestor eforturi? Cu instrumentele automate potrivite, puteți scurta ciclurile de facturare și puteți accesa rapid un flux de numerar crescut, oferindu-vă și companiei dvs. mai multe opțiuni pentru a naviga pe piața actuală, uneori volatilă.

Deci, dacă doriți să fiți plătit mai rapid și mai regulat - și să aveți în continuare acces la raportare și analize avansate - utilizați instrumentul nostru de automatizare a creanțelor. Și dacă procesarea, verificarea și plata eficientă a facturilor se dovedește a fi o sarcină descurajantă, software-ul nostru de automatizare a conturilor de încasat și plătibile este aici pentru a vă ajuta!

Programează o demonstrație sau creează un cont gratuit, pentru a vedea ce are de oferit e-Cont.md astăzi.