Cele mai bune practici de gestionare a creanțelor comerciale

Având procese eficiente de gestionare a creanțelor comerciale, vă asigurați că compania dumneavoastră are un flux de numerar fiabil și stabil pentru planificarea și sănătatea generală a afacerii dumneavoastră.

Care sunt cele mai bune practici în gestionarea creanțelor comerciale?

Ce este gestionarea a creanțelor comerciale?

Creanțelor comerciale se referă la plățile restante (neplătite) ale clienților datorate companiei dvs. pentru produsele sau serviciile furnizate, iar gestionarea conturilor de încasat este practica de a vă asigura că organizația dvs. primește aceste plăți rapid și fiabil. Procesele standard de gestionare a creanțelor comerciale includ Billing (e-InvoicIng avansat) și emiterea conturi de plată, comunicarea cu clienții și administrarea politicilor de colectare și credit.

Când se face corect, o afacere primește plăți în timp util, stabilește un flux de numerar previzibil, menține relații pozitive cu clienții săi și face contabilitatea productivă. Dar dacă conturile de încasat sunt prost gestionate, câștigurile companiei, lichiditatea și satisfacția angajaților și clienților sunt în pericol.

Cele mai bune practici în conturile de creanțe comerciale

Multe dintre cele mai bune practici pentru conturi de încasat sună a bunului simț.

Astăzi, echipele de contabilitate suprasolicitate nu au adesea timpul și resursele pentru a-și analiza complet procesele și a lua în considerare diferite abordări și metode.

Recomandările noastre de bune practici includ:

  • Înlocuirea proceselor manuale cu procese automate pentru conturi de încasat.

    Procesele manuale pentru conturile de încasat sunt lente, dificil de monitorizat și predispuse la erori. Prin implementarea unui software pentru conturi de încasat care permite clienților să plătească online, vă veți accelera tranzacțiile, veți reduce sarcina administrativă de contabilitate și veți urmăriți automat toate activitățile de emiterea conturile de plată și plată.
  • Stabiliți politici de Billing (e-Invoicing avansat) și practici de emiterea conturi de plată clare și consecvente.

    Indiferent dacă utilizați o soluție ER sau continuați să rulați procesele manual, este important să fiți clar și să vă asigurați că toți contabilii vă înțeleg procedurile. Aceasta include termenii standard de plată, păstrarea înregistrărilor și procesul de colectare.
  • Procesarea promptă a plăților.

    Având practici consecvente de gestionare a creanțelor, este mai ușor să luați măsuri proactive de colectare. Puteți configura un proces care vă va solicita să contactați clientul de îndată ce o plată devine restante sau, dacă aveți o soluție de creanțe digitale, pur și simplu configurați platforma pentru a contacta clientul în prima zi de plată. întârziați și trimiteți mesaje regulate de urmărire până când primiți plata.
  • Ajută-ți clienții să plătească rapid și ușor.

    Dacă afacerea dvs. întâmpină în mod regulat o mulțime de conturi de plată restante, clienții dvs. pot avea probleme în accesarea și trimiterea cu ușurință a plăților pe conturile dvs. Cu o platformă digitală care trimite informații de conturi de plată clare și ușor accesibile și care permite clienților să plătească online, puteți elimina aceste probleme.
  • Implicarea tuturor echipelor relevante în proces.

    Pentru a crește eficiența și a evita munca redundantă, asigurați-vă că toate echipele de servicii pentru clienți sunt implicate în practica dvs. de creanțe. Implementarea unei platforme centralizate și asigurarea accesului tuturor părților interesate este cea mai eficientă modalitate de a aduce toate părțile împreună pentru a lucra împreună.

Emiterea conturilor de plată electronică vă poate îmbunătăți eficiența gestionării creanțelor comerciale.

e-Cont.md oferă soluții de gestionare a creanțelor comerciale bazate pe cloud care ajută companiile din diferite industrii să fie plătite mai repede. De fapt, atunci când companiile își automatizează procesele de creanțe, ele scurtează ciclul de la serviciu la plată cu 40% până la 80%.

Vrei să afli mai multe despre automatizarea practicii tale de creanțe de la început până la sfârșit? Citiți Ghidul Automatizarea gestionării creantelor comerciale pentru a afla cum și de ce să automatizați fiecare componentă.