UE a introdus o lege privind piețele digitale

În Uniunea Europeană, joi, 7 martie 2024, a intrat în vigoare Digital Markets Act (DMA).

Acest regulament (Wiki) urmărește să garanteze un sector digital competitiv și echitabil, care să permită dezvoltarea afacerilor digitale inovatoare și să asigure siguranța utilizatorilor online prin:

  • obligații și interdicții clare pentru marile platforme online;
  • servicii mai bune și prețuri mai echitabile pentru consumatori;
  • promovarea inovării și crearea unui mediu mai echitabil pentru platformele online pentru startup-urile tehnologice;
  • permițând utilizatorilor de afaceri să ofere consumatorilor mai multe opțiuni;
  • interzicerea practicilor neloiale pe marile platforme online.

În prezent, se aplică pentru 22 de servicii de la șase mari companii de tehnologie, care acționează ca așa-numiții „gatekeepers”, adică controlează accesul la piață pentru alți jucători. Acestea includ cinci companii americane - Alphabet (compania-mamă a Google), Amazon.com, Apple, Meta și Microsoft, precum și chineza ByteDance.

Conform DMA, aceste companii sunt obligate, printre altele, să se asigure că aplicațiile lor de mesagerie interoperează cu concurenții și le permit utilizatorilor să decidă ce aplicații să preinstaleze pe dispozitivele lor. Nu au voie să-și favorizeze propriile servicii față de cele ale concurenților sau să împiedice utilizatorii să elimine software-ul sau aplicațiile preinstalate.

Pentru nerespectarea legii, companiile ar putea primi o amendă de până la 10% din cifra de afaceri anuală globală și până la 20% pentru încălcări repetate.

Digital Markets Act face parte dintr-un pachet care include și Digital Services Act (DSA).

Legea privind serviciile digitale (Wiki) își propune să creeze un mediu online mai sigur pentru consumatori și întreprinderi din Uniunea Europeană (UE), cu un set de reguli menite să:

  • protejarea mai eficientă a consumatorilor și a drepturilor lor fundamentale;
  • definiți responsabilități clare pentru platformele online și rețelele sociale;
  • combaterea conținutului și produselor ilegale, discursul instigator la ură și dezinformarea;
  • obținerea unei mai mari transparențe prin raportare și supraveghere îmbunătățite; Și
  • să încurajeze inovarea, creșterea și competitivitatea pe piața internă a UE.

Serviciile noastre:

Sursă:

Diginet.md: UE a introdus o lege privind piețele digitale